Yunan Trajedisi ve Komedyasının Birçok Yüzü Antik Dramada Tiyatro Maskeleri

Yunan tiyatrosunda tiyatro maskeleri Yunan tiyatrosundaki tiyatro maskelerinin türleri Yunan tiyatrosunda tiyatro maskelerinin işlevi Yunan tiyatrosunda tiyatro maskelerinin önemi Yunan tiyatrosunda kostümler ve maskeler Yunan tiyatrosunda performanslar ve maskeler Tiyatro maskelerinin Yunan tiyatrosundaki tesiri Yunan tiyatrosunda tiyatro maskelerinin çağıl yorumları Sual ve Yanıt Anahtar kelimeler: yunan draması, tiyatro maskeleri, trajedi, güldürü, tiyatro “Trajedi ve Güldürü: Yunan Dramasında Tiyatro Maskeleri” araması meydana getiren kişiler muhtemelen Yunan dramasında tiyatro maskelerinin kullanması hakkındaki daha çok informasyon edinmeye çalışıyordur. Bu maskelerin sembolizmini, değişik duyguları iletmek için iyi mi kullanıldıklarını yahut genel tiyatro deneyimine iyi mi katkıda bulunduklarını anlamakla ilgileniyor olabilirler. Ek olarak, Yunan dramasında tiyatro maskelerinin zamanı ve zamanla iyi mi evrimleştikleri hakkındaki daha çok informasyon edinmekle ilgileniyor olabilirler. Yunan Dramı Tiyatro Maskeleri Antik Yunan’da ortaya çıkan bir tiyatro türü Değişik karakterleri ve duyguları temsil etmek için kullanılır Trajedi ve komedileri ihtiva eder Trajedilerde çoğu zaman karakterlerin duygularını yansıtmak için abartılı özelliklere haiz maskeler […]

Yunan Trajedisi ve Komedyasının Birçok Yüzü Antik Dramada Tiyatro Maskeleri

Trajedi ve Komedi: Yunan Dramasında Tiyatro Maskeleri

  • Yunan tiyatrosunda tiyatro maskeleri
  • Yunan tiyatrosundaki tiyatro maskelerinin türleri
  • Yunan tiyatrosunda tiyatro maskelerinin işlevi
  • Yunan tiyatrosunda tiyatro maskelerinin önemi
  • Yunan tiyatrosunda kostümler ve maskeler
  • Yunan tiyatrosunda performanslar ve maskeler
  • Tiyatro maskelerinin Yunan tiyatrosundaki tesiri
  • Yunan tiyatrosunda tiyatro maskelerinin çağıl yorumları
  • Sual ve Yanıt

Anahtar kelimeler: yunan draması, tiyatro maskeleri, trajedi, güldürü, tiyatro

“Trajedi ve Güldürü: Yunan Dramasında Tiyatro Maskeleri” araması meydana getiren kişiler muhtemelen Yunan dramasında tiyatro maskelerinin kullanması hakkındaki daha çok informasyon edinmeye çalışıyordur. Bu maskelerin sembolizmini, değişik duyguları iletmek için iyi mi kullanıldıklarını yahut genel tiyatro deneyimine iyi mi katkıda bulunduklarını anlamakla ilgileniyor olabilirler. Ek olarak, Yunan dramasında tiyatro maskelerinin zamanı ve zamanla iyi mi evrimleştikleri hakkındaki daha çok informasyon edinmekle ilgileniyor olabilirler.

Yunan Dramı Tiyatro Maskeleri
Antik Yunan’da ortaya çıkan bir tiyatro türü Değişik karakterleri ve duyguları temsil etmek için kullanılır
Trajedi ve komedileri ihtiva eder Trajedilerde çoğu zaman karakterlerin duygularını yansıtmak için abartılı özelliklere haiz maskeler kullanılırdı
Aleni hava tiyatrolarında sahnelendi Komedilerde çoğu zaman karakterlerin kişiliklerini temsil eden daha realist özelliklere haiz maskeler kullanılıyordu.
Daha sonraki tiyatro gelenekleri üstünde mühim bir tesiri oldu Tiyatro maskeleri günümüzde hala tiyatroda kullanılmaktadır

Trajedi ve Komedi: Yunan Dramasında Tiyatro Maskeleri

II. Yunan tiyatrosunda tiyatro maskeleri

Tiyatro maskeleri, tiyatronun ilk günlerinden beri Yunan dramasında kullanılmıştır. Tiyatro maskelerinin malum ilk kullanması, antik Yunan oyun yazarı Aiskhylos’un performanslarında kullanıldığı MÖ 6. yüzyıla kadar uzanır. Bu maskeler ahşap yahut deriden yapılır ve değişik karakterleri temsil etmek için boyanırdı. Oyuncular tarafınca kendi yüzlerini gizlemek ve oynadıkları karakterleri canlandırmak için giyilirdi.

Tiyatro maskeleri Yunan dramasında mühim bir rol oynamıştır. Oyuncular ile izleyici içinde bir mesafe hissi yaratmaya destek olmuş ve oyuncuların değişik karakterleri daha inandırıcı bir halde canlandırmasına imkan elde etmiştir. Ek olarak karakterlerin duygularını aktarmaya destek olmuş ve bir drama ve coşku duygusu yaratmak için kullanılabilmiştir.

Zaman içinde, Yunan dramasında tiyatro maskelerinin tasarımı gelişti. Tiyatronun ilk zamanlarında, maskeler nispeten basitti ve sınırı olan bir duygu yelpazesini temsil etmek için kullanılıyordu. Sadece, tiyatro daha karmaşa hale geldikçe, maskeler daha detaylı hale geldi ve daha geniş bir duygu yelpazesini temsil etmek için kullanıldı.

MÖ 5. yüzyılda tiyatro maskeleri Yunan tiyatrosunun olmazsa olmaz bir parçası haline gelmişti. Sofokles, Euripides ve Aristofanes dahil olmak suretiyle son zamanların bütün mühim oyun yazarları tarafınca kullanılmışlardı. Roma İmparatorluğu’nun sonuna kadar Yunan tiyatrosunda kullanılmaya devam ettiler.

III. Yunan tiyatrosundaki tiyatro maskelerinin türleri

Yunan tiyatrosunda kullanılan üç ana tipte tiyatro maskesi vardı: dramatik maske, gülünç maske ve satir maskesi.

İlginizi Çekebilir:  Barok Sanatında Ustalık Eserleri, Freskler ve Duvar Resimleri Barok dönemine ait göz alıcı sanat eserlerinden oluşan görsel bir şölen.

Dramatik maske, ölüm, acı ve kurtulma şeklinde temaları işleyen ciddi oyunlar olan trajedilerdeki karakterleri temsil etmek için kullanılırdı. Dramatik maske çoğu zaman ahşap yahut deriden yapılırdı ve yüzün özelliklerini abartan stilize bir görünüme sahipti. Gözler çoğu zaman büyük ve dik dik bakardı, ağız geniş ve açıktı ve kaşlar kemerliydi. Dramatik maske parlak renklerle boyanırdı ve çoğu zaman altın varakla süslenirdi.

Gülünç maske, aşk, evlilik ve sosyal hiciv şeklinde temaları işleyen sevinçli oyunlar olan komedilerdeki karakterleri temsil etmek için kullanılırdı. Gülünç maske çoğu zaman keten yahut kumaştan yapılırdı ve dramatik maskeden daha realist bir görünüme sahipti. Gözler çoğu zaman daha minik ve daha naturel, ağız daha azca geniş ve kaşlar daha azca kemerliydi. Gülünç maske çoğu zaman parlak renklerle boyanırdı ve çoğu zaman büyük bir burun yahut çıkıntılı bir çene şeklinde abartılı özelliklerle süslenirdi.

Satir maskesi, hem trajedi bununla birlikte güldürü unsurları içeren bir güldürü türü olan satir oyunlarındaki karakterleri temsil etmek için kullanılırdı. Satir maskesi çoğu zaman ahşap yahut deriden yapılırdı ve insan ve hayvan özelliklerini birleştiren grotesk bir görünüme sahipti. Gözler çoğu zaman büyük ve yuvarlaktı, ağız geniş ve dişliydi ve burun uzun ve sivriydi. Satir maskesi parlak renklerle boyanırdı ve çoğu zaman kürk yahut tüylerle süslenirdi.

Trajedi ve Komedi: Yunan Dramasında Tiyatro Maskeleri

IV. Yunan dramasında tiyatro maskelerinin işlevi

Yunan dramasında tiyatro maskeleri muhtelif işlevlere sahipti. Karakterleri tanımlamaya, duyguları iletmeye ve oyuncuların seslerini yükseltmeye destek oldular.

Yunan tiyatrosunda karakterleri tarif etmek için maskeler kullanılırdı zira oyuncular konuşmadıkları zamanlarda bile devamlı maske takarlardı. Bu gerekliydi zira tiyatro büyük ve aleni bir alandı ve oyuncuların bütün izleyiciler tarafınca görülebilmesi ve duyulabilmesi gerekiyordu.

Maskeler duyguları da aktarıyordu. Maskeler parlak renkli malzemelerden yapılmıştı ve abartılı özelliklere sahipti, bu da bir drama ve yoğun duygu duygusu yaratmaya destek oluyordu. Maskeler ek olarak oyuncular ve seyirciler içinde bir mesafe hissi yaratmak için de kullanılıyordu. Bu, oyuncuların tanrılar, kahramanlar ve canavarlar şeklinde kendilerinden oldukca değişik karakterleri canlandırmasına imkan sağlıyordu.

En son, maskeler oyuncuların seslerini yükseltiyordu. Maskeler ahşap yahut deri şeklinde hafifçe malzemelerden yapılmıştı ve ağız için geniş bir açıklığı vardı. Bu, oyuncuların seslerini yansıtabilmelerini ve böylece bütün seyirciler tarafınca duyulabilmelerini sağlıyordu.

Trajedi ve Komedi: Yunan Dramasında Tiyatro Maskeleri

V. Yunan dramasında tiyatro maskelerinin önemi

Tiyatro maskeleri Yunan dramasının performansı için eğer olmazsa olmazdı. Oyuncuların değişik karakterleri ve duyguları canlandırmasına izin veriyorlardı ve genel tiyatro deneyimine katkıda bulunuyorlardı.

Maskeler, Yunan tiyatrosunda erkek oyuncu ile canlandırdığı karakter içinde bir mesafe hissi yaratmak için kullanılırdı. Bu, aktörün karakteri daha rahat canlandırmasını sağlardı ve ek olarak bir teatrallik hissi yaratmaya destek olurdu.

Maskeler ek olarak duyguyu iletmede mühim bir rol oynadı. Yunan tiyatrosunda kullanılan değişik maskeler, oyuncuların neşeden üzüntüye ve öfkeye kadar geniş bir duygu yelpazesini anlatım etmelerine imkan sağlamış oldu. Bu, seyirciler için daha sürükleyici bir edinim yaratmaya destek oldu ve canlandırılan karakterleri daha iyi anlamalarını sağlamış oldu.

İlginizi Çekebilir:  Okobo Odori Ainu Kültürünün Geleneksel Dansı

İşlevsel rollerinin yanı sıra, tiyatro maskeleri Yunan dramasında mühim bir simgesel idrak etme da sahipti. Çoğu zaman Yunan mitolojisinin tanrıları ve kahramanlarıyla ilişkilendirilirlerdi ve hem pozitif bununla birlikte negatif nitelikleri temsil etmek için kullanılabilirlerdi. Bu sembolizm, Yunan dramasına başka bir anlam katmanı ekledi ve oyunların seyirciler için daha ilgili bulunmasına destek oldu.

Genel hatlarıyla, tiyatro maskeleri Yunan dramasının temel bir parçasıydı. Oyuncuların değişik karakterleri ve duyguları canlandırmasına izin veriyorlardı, genel tiyatro deneyimine katkıda bulunuyorlardı ve mühim bir simgesel idrak etme sahiplerdi.

VI. Yunan tiyatrosunda kostümler ve maskeler

Yunan tiyatrosunda, karakterlerin görsel bir temsilini kurmak ve izleyicinin hikayeyi anlamasına destek olmak için kostümler ve maskeler kullanılırdı. Kostümler çoğu zaman detaylı ve renkliydi ve karakterin toplumsal statüsünü, mesleğini yahut kişiliğini belirtmek için kullanılabilirdi. Maskeler ek olarak oyuncu ile oynadığı karakter içinde bir mesafe hissi yaratmak için kullanılırdı ve değişik duyguları iletmek için kullanılabilirdi.

Yunan tiyatrosunda kullanılan kostümler ve maskeler çoğu zaman hayvan derilerinden, kumaştan yahut tahtadan yapılırdı. Çoğu zaman hafifçe ve giyilmesi rahat olacak halde tasarlanırlardı ve çoğu zaman boya yahut öteki süslemelerle süslenirlerdi. Maskeler çoğu zaman deriden yahut tahtadan yapılırdı ve çoğu zaman karakterin yüzünü temsil etmek için boyanır yahut oyulurdu.

Yunan tiyatrosunda kullanılan kostümler ve maskeler, tiyatro deneyimini yaratmada mühim bir rol oynadı. Bir gosteri ve coşku duygusu yaratmaya destek oldular ve izleyicinin kişiliklerle özdeşleşmesine ve hikayeyi anlamasına destek oldular.

VII. Yunan dramasında performanslar ve maskeler

Tiyatro maskeleri Yunan dramasında performansların olmazsa olmaz bir parçasıydı. Karakterlerin duygularını iletmek ve değişik karakterler içinde tefrik yapmak için kullanılırdı. Maskeler ek olarak oyuncuların seslerini yükseltmek ve böylece büyük tiyatrolardaki izleyiciler tarafınca duyulabilmeleri için kullanılırdı.

Trajedilerde, maskeler seyirci ile karakterler içinde bir mesafe hissi yaratmak için kullanılırdı. Bu, izleyicinin karakterlere karşı empati duymasını sağlarken, bununla birlikte nesnellik hissini de müdafaasını sağlardı. Komedilerde, maskeler gülmece duygusu yaratmak ve karakterlerin duygularını abartmak için kullanılırdı. Bu, izleyicinin karakterlerin zayıflıklarına gülmesini ve dünyayı yeni bir halde görmesini sağlardı.

Maskeler Yunan dramasında da bir gosteri duygusu yaratmak için kullanılırdı. Maskeler çoğu zaman detaylı bir halde dekore edilir ve boyanırdı ve seyircide bir şaşkınlık ve hayranlık duygusu yaratmak için kullanılabilirdi.

Yunan tiyatrosunda maskelerin kullanması tiyatronun gelişiminde mühim bir etkiye sahipti. Maskeler, oyuncuların daha geniş bir karakter ve duygu yelpazesini canlandırmasına imkan sağlamış oldu ve seyirci ile karakterler içinde bir mesafe hissi yaratmaya destek oldu. Maskeler ek olarak tiyatroda gösterinin gelişimine katkıda bulunmuş oldu ve seyirci için daha sürükleyici bir edinim yaratmaya destek oldu.

Tiyatro maskelerinin Yunan tiyatrosundaki tesiri

Tiyatro maskeleri, hem sembolizmi bununla birlikte işlevi açısından Yunan tiyatrosunu mühim seviyede etkilemiştir.

İlginizi Çekebilir:  Megafauna, Tarih Öncesi Sanatta Hayvan Krallığını Şaşırtıyor

Simgesel düzeyde, tiyatro maskeleri karakterlerin duyguları, toplumsal statüleri ve oyundaki rolleri de dahil olmak suretiyle muhtelif değişik şeyleri temsil etmek için kullanılmıştır. Sözgelişi, trajedilerde, maskeler çoğu zaman karakterlerin acısını ve ızdırabını temsil etmek için kullanılırdı. Komedilerde, maskeler çoğu zaman karakterlerin neşesini ve mutluluğunu temsil etmek için kullanılırdı.

İşlevsel düzeyde, tiyatro maskeleri oyuncuların değişik duyguları iletmelerine ve oyuncu ile oynadıkları karakter içinde bir mesafe hissi yaratmalarına destek olmak için kullanılmıştır. Maskeler ek olarak oyuncuların seslerini yansıtmaya ve onları seyirciler için daha görünür kılmaya destek olmuştur.

Tiyatro maskeleri Yunan dramasının gelişiminde mühim bir rol oynamış ve genel tiyatro deneyimine katkıda bulunmuştur. Ek olarak hayattaki öteki kültürlerde de kullanılmışlardır ve tesirleri muhtelif tiyatro geleneklerinde görülebilir.

IX. Yunan dramasında tiyatro maskelerinin çağıl yorumları

Tiyatro maskeleri yüzyıllardır Yunan dramasının çağıl yorumlarında kullanılmıştır. 16. yüzyılda, İtalyan oyun yazarı ve erkek oyuncu Gian Lorenzo Bernini, geleneksel Yunan maskelerine dayanan bir takım maske yarattı. Bu maskeler Yunan trajedileri ve komedilerinin performanslarında kullanıldı ve seyirciler için daha realist ve sürükleyici bir edinim yaratmaya destek oldu.

20. yüzyılda tiyatro maskeleri Yunan dramasının muhtelif çağıl yorumlarında kullanıldı. Sözgelişi, 1930’larda yönetmen Tyrone Guthrie, Euripides’in BakkhalarGuthrie’nin maskeleri doğaüstü bir his yaratmak ve oyunun sertlik ve delilik temalarını vurgulamak için tasarlanmıştı.

Günümüzde tiyatro maskeleri hala Yunan tiyatrosunun çağıl yorumlarında kullanılmaktadır. Mesafe hissi yaratmak yahut oyunun temalarını vurgulamak şeklinde muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilirler. Ek olarak oyuncuların karakterleriyle bağ kurmasına ve seyirciler için daha sürükleyici bir edinim yaratmasına destek olmak için de kullanılabilirler.

S1: Yunan tiyatrosunda kullanılan değişik tiyatro maskeleri nedir?

A1: Yunan tiyatrosunda kullanılan üç ana tiyatro maskesi türü vardır:

  • Dramatik maske
  • Gülünç maske
  • Satir maskesi

S2: Yunan tiyatrosunda tiyatro maskelerinin önemi nelerdir?

A2: Tiyatro maskeleri, hem sembolizmi bununla birlikte işlevi açısından Yunan tiyatrosunda mühim bir rol oynamıştır.

  • Sembolizm: Maskeler oyundaki değişik karakterleri temsil etmek ve onların duygularını iletmek için kullanılmıştır.
  • İşlevi: Maskeler oyuncuların seslerini yansıtmaya ve oyuncularla izleyici içinde bir mesafe hissi yaratmaya destek oldu.

S3: Tiyatro maskeleri zamanla iyi mi evrimleşti?

C3: Tiyatro maskeleri zamanla muhtelif şekillerde evrimleşmiştir.

  • Maskelerin yapımında kullanılan malzemeler değişti; ahşaptan ve deriden kağıt hamuruna ve plastiğe geçildi.
  • Maskelerin tasarımları daha detaylı ve realist hale geldi.
  • Maskeler artık bir tek Yunan tiyatrosu değil, bununla birlikte çağıl oyunlar, müzikaller ve operalar da dahil olmak suretiyle oldukca muhtelif tiyatro prodüksiyonlarında kullanılıyor.

Mehmed Işık, Areafe.com'un kurucusu olarak bilgi paylaşımında yenilikçi bir yaklaşım sergilemektedir. Teknoloji ve medya alanında uzun yıllara dayanan deneyimiyle, blogunun içeriğini yüksek standartlarda tutmayı başarmıştır. Mehmed Işık, sürekli olarak güncel konulara odaklanarak okuyucularına değerli bilgiler sunma hedefini güdüyor ve bu doğrultuda Areafe.com'u her geçen gün daha da geliştirmektedir.

  • Toplam 161 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Romantik Diyarlar Ortaçağ Sanatında Aşkın İfade Gücü

Güzel Sanatlar 1 hafta önce

İçindekilerII. Ortaçağ Sanatının ÖzellikleriIII. Ortaçağ Sanatının Mühim DönemleriIV. Avrupa’da Ortaçağ SanatıV. Orta Şark’da Ortaçağ Sanatı6. Sual & YanıtVII. Asya’da Ortaçağ SanatıVIII. ABD’da Ortaçağ SanatıIX. Ortaçağ Sanatının Tesiri II. Ortaçağ Sanatının Özellikleri III. Ortaçağ Sanatının Mühim Dönemleri IV. Avrupa’da Ortaçağ Sanatı V. Orta Şark’da Ortaçağ Sanatı VI. Afrika’da Ortaçağ Sanatı VII. Asya’da Ortaçağ Sanatı VIII. ABD’da Ortaçağ Sanatı IX. Ortaçağ Sanatının Tesiri Mühim Sorular Antet Yanıt Ortaçağ sanatı Orta Asır sanatı, ortalama MS 500-1500 yılları arası. Romantik sanat Romantik aşkı, sıklıkla romantik yahut idealize edilmiş bir halde anlatım eden sanat. Sanatta aşk Antik çağlardan günümüze aşkın sanattaki tasviri. Sanatta anlatım gücü Sanatın duygu ve düşünceleri anlatım etme kabiliyeti. Ortaçağ aşkı Ortaçağ sanatında, sıklıkla dini yahut içsel bir bağlamda, aşkın ifadesi. II. Ortaçağ Sanatının Özellikleri Ortaçağ sanatı, oldukça muhtelif stilleri, teknikleri ve medyayı kapsayan muhtelif ve oldukça yönlü bir alandır. Sadece, bir çok ortaçağ sanatında ortak olan bir takım hususiyet vardır, bunlar […]

Ethereal Explorations Soyut Sanatın Bilinmeyene Yolculuğu

Güzel Sanatlar 2 hafta önce

İçindekilerII. Soyut SanatIII. Soyut Sanatın ÖzellikleriIV. Soyut Sanatın Değişik TürleriV. Meşhur Soyut SanatçılarVI. Soyut Sanat Nerede Görülür?VII. Soyut Sanat Iyi mi Satın AlınırSoyut Sanat Koleksiyonculuğuna Yönelik İpuçlarıIX. Soyut Sanat Toplamanın Yararları Soyut sanat, tanımlanabilir herhangi bir nesne ya da figürü tasvir etmeyen bir sanat türüdür. Bunun yerine, şekiller, renkler ve çizgiler kullanarak duyguları, fikirleri ve hisleri anlatım etmeye odaklanır. Soyut sanat yüzyıllardır var olmuştur, sadece Pablo Picasso, Wassily Kandinsky ve Piet Mondrian benzer biçimde sanatçıların dünyayı temsil etmenin yeni yollarını denemeye başladığı 20. yüzyılın başlarında hakikaten öne çıkmıştır. Soyut sanat, çoğu zaman geleneksel güzellik ve temsil kavramlarına bir meydan okuma olarak görülür. Birtakım insanoğlu bunu anlamakta ya da takdir etmekte zorlanırken, ötekiler bunu derinden etkisi altına alan ve esin verici bulur. Soyut sanatı yorumlamanın doğru ya da yanlış bir yolu yoktur ve her seyirci eserde kendi anlamını bulmakta özgürdür. Soyut sanat, fotoğraf, heykel, baskı ve enstalasyon benzer biçimde muhtelif biçimlerde […]

Dinamik Delft Güney Hollanda’da Sanatsal Çeşitliliğin Turu

İçindekilerII. Hollanda sanatıIII. Hollanda sanatının özellikleriIV. Mühim Hollandalı sanatçılarV. Hollanda sanat hareketleriVI. 17. yüzyılda Hollanda sanatıVII. 18. yüzyılda Hollanda sanatı19. yüzyılda Hollanda sanatıIX. 20. yüzyılda Hollanda sanatı Dinamik Delft: Güney Hollanda’da Sanatsal Çeşitlilik II. Hollanda sanatı III. Hollanda sanatının özellikleri IV. Mühim Hollandalı sanatçılar V. Hollanda sanat hareketleri VI. 17. yüzyılda Hollanda sanatı VII. 18. yüzyılda Hollanda sanatı VIII. 19. yüzyılda Hollanda sanatı IX. 20. yüzyılda Hollanda sanatı Mühim Sorular Hususiyet Tarif Delft Kanalları, zamanı yapıları ve sanatla alakalı mirasıyla tanınan Hollanda şehri. Hollanda sanatı 17. yüzyılda Hollanda’da gelişen, gerçekçiliği, detaycılığı ve fer kullanımıyla malum bir sanat seçimi. Hollanda Altın Çağı Hollanda tarihinin 16. yüzyılın sonu ile 18. yüzyılın başı arasındaki süreci, Hollanda’nın ekonomik rahatlık ve kültürel büyüme süreci yaşamış olduğu dönemdir. Güney Hollanda Hollanda’nın Şimal Brabant, Limburg ve Zelanda eyaletlerini kapsayan bölgesi. Delft Şehri Hollanda’nın Güney Hollanda eyaletinde kent. II. Hollanda sanatı Hollanda sanatının Orta Yüzyıl’a kadar uzanan uzun […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele